تاثیر سیب در لاغری و کاهش وزن

 

خوردن یک عدد سیب در روز می تواند به کاهش وزن کمکی بکند؟ بر اساس مطالعه انجام شده که نتایج آن در Food Chemistry منتشر شده است، خوردن سیب در روز می تواند به فرایند کاهش وزن کمک کند.

این موضوع بدین خاطر است که سیب در برگیرنده ترکیبات غیر قابل هضمی است که رشد باکتری های خوب در روده که با کاهش وزن مرتبط هستند را ترویج می کند. این ترکیبات( فیبر و پلی فنول ها) به صورت هضم نشده تا زمانی که در کولون تخمیر نشده اند باقی می مانند. در این مکان آن ها به عنوان غذایی برای باکتری های مفید عمل می کنند و به بدن کمک می کنند باکتری های بدی که از غذاهای ناسالم بهره می برند را کمتر نمایند. همین امر باعث ایجاد تعادل می در بدن می شود و می تواند التهاب مزمن را کاهش دهد.

وجود التهاب مزمن در بدن، خطر چاقی را بیشتر می کند. در افراد چاق تعادل مناسبی بین باکتری های خوب و بد وجود ندارد. به همین خاطر تغییر در باکتری های روده به کمک خوردن مواد مفید می تواند به افراد در کاهش وزن کمک کند.

در این مطالعه، موش های چاق روزانه از ترکیبات سیب تغذیه شدند. بعد از مدتی، باکتری های مفید در روده موش ها افزایش یافته بود. اما نوع سیبی که در رژیم غذایی خود می گنجانید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سیب سبز در برگیرنده مقادیر بیشتری از فیبر و پلی فنول هاست. تحقیقات قبلی انجام شده نشان می دهد سیب به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و باعث کاهش خطر ابتلا به سکته، دیابت، کلسترول و بیماری های قلبی عروقی می شود.

به خاطر داشته باشید که پختن سیب باعث تخریب پلی فنول های موجود در ان می شود. به همین خاطر بهتر است سیب سبز را خوب بشویید، برش دهید و کمی دارچین روی آن بپاشید و میل کنید یا اینکه با پنیر چدار آن را میل نمایید.سیب سبز به خاطر فیبر و محتوای آب خود می تواند افراد را برای مدت زمان بیشتری سیر نگه دارد و همین امر به کاهش وزن کمک می کند.

ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی بسیاری در انواع مختلفی از سیب وجود دارد که مصرف آن ها می تواند برای سلامتی انسان بسیار مفید باشد. شما می توانید از سیب در تهیه سالادها، دسرها و سایر موارد استفاده کنید و آن را به صورت تازه سرور نمایید.

خوردن یک عدد سیب در روز شما را از پزشک بی نیاز می کند. این موضوع به خاطر سطح بالای ویتامین هایی همچون ویتامین C و آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی گیاهی در آن است که برای بهبود بینایی، تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت موها، بهبود سلامت استخوان ها بسیار مهم است.

 

منبع: prevention


پزشک من کاهش ,خاطر ,باکتری ,تواند ,خوردن ,همین ,بهبود سلامت ,تقویت سیستم ,همین خاطر ,التهاب مزمن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جراح مغز و استخان تعمیرگاه کولر گازی و پکبج سایت سرگرمی و تفریحی روستای بیدسکان دانلود آهنگ جدید طاقت بیار درجه سایه